360-degrees3d-ico3daddalert-altalertarrow-2arrow-downarrow-patharrow-rightarrowbarrowbasketcalendarcardscart-pluscartcatalogchatcheck-altcheckclose-altclosecompareedit-iconemailfacebook-circlefacebook-filledfacebookfilterflag-cs_CZflag-en_US_backflag-en_USflag-pl_PLflag-sk_SKflash-onflashglobegoogle-circlegooglegopayheart-outlineheartheureka-circlehomehouseinstagramlinkedinloadinglogo-apeklogo-oldlogo-widemagnifieropineopackagepaymentspersonphoneplusquestion-mark-roundedquestion-mark-slimquestion-markquotesreceiptsearchselect-arrowsshipping-alt-2shipping-altshippingsocial-fbsocial-igsocial-insocial-twstar-circlestartrophytwitteruservivino
Logo

Často kladené dotazy

  • Jsou vína skladem?

    Všechna nabízená vína jsou skladem a připravena k odeslání. U každého z našich produktů je uvedeno, kolik kusů je aktuálně k dispozici.

  • Je víno originál?

    Všechna naše vína nakupujeme od prověřených dodavatelů, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Při naskladnění lahev po lahvi pečlivě kontrolujeme a ujišťujeme se o její pravosti. Ubezpečujeme vás, že všechna naše vína jsou pravá.

  • Jaký je stav etikety na starých vínech?

    Dochování etikety u tak starých vín záleží na mnoha faktorech, zejména na způsobu archivace. Mnoha výrobců o lahve velmi pečuje, jiní je nechají ve sklípku jen tak ležet, aby naopak podpořili archivní vzhled. Kromě skladovacích podmínek záleží i na materiálu a kvalitě etikety. Přesný stav etikety si můžete prohlédnout na autentické fotografii u každého námi nabízeného vína.

  • Jak víno ve skutečnosti vypadá?

    Všechna vína si můžete prohlédnout na 360stupňových fotografiích, která jsou u každého vína uvedena. Jedná se o autentické fotografie. Jsou-li lahve dochovány v různém stavu, jsou uvedeny všechny fotografie a můžete si pak mezi víny vybrat.

  • Odesíláte víno i do zahraničí?

    Víno můžeme poslat na místa, kam probíhá standardní doručování a není zakázáno dovážet alkohol. Pro zaslání vína do zahraničí kontaktujte naši zákaznickou podporu.

  • Jak jsou vína skladována?

    Archivní vína nakupujeme od prověřených dodavatelů, s nimiž spolupracujeme dlouhodobě a víme, že jim na víně opravdu záleží. U nás je pak skladujeme při ideální teplotě a vlhkosti. Každou láhev do naší sbírky vybíráme velmi pečlivě a než ji odešleme k vám, několikrát projde našima rukama, abychom si byli jisti, že se k vám dostanou jen vína v té nejlepší kondici.

  • Můžu poslat víno rovnou obdarovanému?

    Určitě ano! Víno je pečlivě zabaleno a neobsahuje fakturu, ty posíláme pouze e-mailem. Určitě nezapomeňte na možnost vložení osobního přání na ručně vyrobeném papíře zdarma. Pokud byste si přáli zaslat víno v neoznačené krabici, zvolte tuto možnost v nákupním košíku (anonymní balíček).

  • Co znamená možnost „anonymní balíček“ v nákupním košíku?

    Pokud si zvolíte v košíku tuto možnost, balíček vám dorazí bez viditelného označení logem nebo názvem našeho e-shopu (informace o odesílateli bude pouze na přepravní nálepce).

  • Jak víno skladovat?

    Lahve doporučujeme skladovat naležato, v klidu a temnu, teplota ideálně mezi 10 a 18 stupni bez okolních vůní (např. ovoce, brambory). Více si o skladování můžete přečíst v tomto článku na našem blogu.

  • Jak otevřít archivní víno?

    K otevření archivního vína doporučujeme použít speciální planžetový otvírák na archivní vína.
    Předejdete tím tak rozdrobení korku a následnému znehodnocení vína. U červených vín do stáří 20 let doporučujeme dekantaci. Jak na to se dozvíte v tomto článku na našem blogu.

  • Je archivní víno pitelné?

    K archivaci se ukládají pouze ta nejvydařenější vína z vinařství. Mají svoji výjimečnou chuť, kterou nelze srovnávat s chutí mladých vín. Sázkou na jistotu jsou vždy kvalitní červená vína z velkých vinařství, především pak vína Barolo nebo vína z francouzské oblasti Bordeaux. Vždy zákazníkům ochotně doporučíme víno, které bude nejlépe vyhovovat jejich preferencím. Nebojte se nás proto kontaktovat, rádi vám poradíme s výběrem.

  • Jak dlouho mohu víno ještě archivovat?

    Většina námi nabízených mladších vín k archivaci přímo vybízí. Na druhé straně u vín starších 20 let je těžké odhadnout, jak se bude dál vyvíjet a u většiny vín další archivace pravděpodobně na kvalitě již nepřidá. Ať už víno otevřete nyní nebo za pár měsíců, bude to každopádně nevšední zážitek. A o tom právě archivní vína jsou.

  • Víno z ročníku, který potřebuji, není žádné skladem.

    Jsou ročníky, ze kterých se dochovalo jenom velmi málo vín. Naši nabídku stále doplňujeme a je možné, že bude požadované opět skladem, nemůžeme to však zaručit. Můžete nasadit našeho hlídacího psa, který se Vám ozve, bude-li víno skladem.
    Jinou možností je sestavit sadu vín, jejichž stáří dohromady dosahuje požadovaného věku. Místo jedné lahve požadovaného ročníku tak můžete darovat soubor vín. Pokud zakoupíte vína ze stejného vinařství, sestavíte si vlastní degustační sadu a získáte tak jedinečnou možnost porovnávat různé ročníky mezi sebou. Pro případnou radu neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu.

DOPRAVA

  • Jak je víno baleno pro transport?

    Každou lahev pečlivě balíme do speciálního obalu tak, aby se po cestě k vám nepoškodila. Dárková krabička je přiložena zvlášť, ale přijde vám samozřejmě ve stejné zásilce společně s vínem.

  • Za jak dlouho mi víno doručíte?

    Způsob dopravy si můžete vybrat v nákupním košíku, do vybraných lokalit umíme i expresní doručení, Více se dozvíte v možnostech dopravy.

  • Kolik mě doprava bude stát?

    Cenu dopravy se dozvíte v nákupním košíku při výběru způsobu dopravy pro vámi zvolenou adresu.

  • Jak je označený balíček, ve kterém je víno transportováno?

    Víno je přepravováno v kartonové krabici označené naší páskou, abyste si byli jisti, že se zásilkou po cestě nikdo nemanipuloval. Pokud si přejete doručit balíček bez označení logem našeho obchodu, vyberte tuto možnost v nákupním košíku.

REKLAMACE

  • Mohu víno vrátit?

    Víno můžete vrátit neporušené v nadstandardní lhůtě 30 dní. Z technických důvodů není možné vrátit krabice, na které byl umístěn osobní vzkaz. Podmínky pro reklamaci najdete zde.

  • Co když mi víno nebude chutnat?

    Archivní vína mají specifickou chuť a je vždy třeba počítat s jiným zážitkem než u vín mladých. Nejstarší ročníky z naší nabídky však patří spíše do rukou náročného spotřebitele. Chuť těchto vín je velice specifická a každý doušek vám ukáže kus historie. Každá lahev prochází našima rukama, kontrolujeme její stav a především to, zda korek těsní jak má – jedině tak můžeme víno zákazníkovi dodat s vědomím, že bude ve skvělé formě. Pokud víno nebude splňovat vaše požadavky, je možné jej reklamovat.

  • Víno mi bylo dodáno pozdě.

    Tato situace nás vždycky velmi mrzí! I když děláme všechno proto, aby zásilky byly doručeny včas, může se stát, že dopravce termín nesplní. V takovém případě můžete zásilku nepřevzít, případně nám ji vrátit ve lhůtě 30 dní.

OSTATNÍ

  • Je víno vhodná investice?

    Kvalitní archivní vína patří k nejbezpečnějším investicím. Poptávka po nich roste a starých vín ubývá. Proto je stačí dobře uložit do sklepa a jejich cena roste. Ideální jsou kvalitní vína s vysokým potenciálem k zrání. U nich se s léty prohlubují chutě a rozvíjí se. Zvlášť vhodná jsou vína ze slavných oblastí nebo vinařství, po kterých bude poptávka vždy. Jak zrají ve vašem archivu, ve světě stejná vína mizí. A vaše investice se stává raritou. A když se rozhodnete víno přece jenom vypít, potěší zralostí vaše chuťové pohárky. Více se dozvíte v tomto článku na našem blogu.

Nenašli jste odpověď na svoji otázku? Kontaktujte nás!

VOLEJTE Po-Pá 8-16

+420 253 253 002

PIŠTE, PTEJTE SE

somelier@viatempia.cz